15 x nejdražší auto na světě
Dva miliony za auto vám přijde jako přehnaná a nedosažitelná cena? Ve skutečnosti jde o nic, když vedle toho vidíte částku za nejdražší auto na světě. Které to je a jaká vozidla se v žebříčku umisťují nejčastěji?
Pro většinu z nás je auto jen dopravní prostředek, nebo dokonce spotřební zboží. Pro někoho je to symbol statusu. Čím dražší automobil si pořídí, tím je tento kousek v jejich očích lepší. Pro někoho má auto daleko větší a hlubší význam. Na světě jsou sběratelé a miliardáři, kteří auto pořídí, aby bylo zaparkované v jejich sbírce. Představuje investici. Na cestách je proto horko těžko potkáte. Jaké je nejdražší auto, které se kdy prodalo v aukci?
1.) Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe
Nejdražší auto na světě si své prvenství drží teprve pár měsíců. Pomyslnou zlatou medaili získalo 19. května 2022. Aukční síň RM Sotheby's v tento den vydražila automobil Mercedes-Benz 300 SLR z roku 1955 za nevídanou cenu. Úvěr by vám na něj nejspíš banka nedala.
Ke koupi tohoto kousku si připravte 3,3 miliardy korun, 135 milionů eur. Proč tolik? Jde o jedno ze dvou silničních verzí závodních vozů. Označovaly se „Uhlenhaut“ podle jména ředitele testovacího oddělení automobilky Mercedes-Benz. Jeden z těchto dvou vozů sám používal jako služební auto. Tento vydražený kousek koupil od automobilky Mercedes-Benz soukromý sběratel.
2.) Ferrari 250 GTO
První příčku držely dlouho vozidla úplně jiné značky. Od roku 2018 to byl automobil Ferrari 250 GTO. Prodal se v aukci za 48,5 milionu dolarů, tedy 1,2 miliardy korun. Jde o exemplář z roku 1962 a do aukce ho dal Gregory Whitten, známý sběratel a milovník vozů Ferrari. Celkově bylo tohoto modelu vyrobeno jen 36 kusů. Na rekord si sáhl třetí z těchto automobilů. Při soukromém prodeji byl jeden z těchto ikonických automobilů prodán dokonce za 70 milionů dolarů. Koupil ho americký podnikatel David MacNeil, zakladatel společnosti WeatherTech.
3.) Ferrari 250 GTO Berlinetta
Třetí příčku obsadil také červený sporťák Ferrari. Ferrari 250 GTO Berlinetta bylo vyrobeno v roce 1962. Vůz vznikl pro šampionát FIA GT. Tvůrci odvedli dobrou práci, neboť v roce 1963 vyhrál. Na dražbě v roce 2014 se prodal za 38,1 milionu dolarů, 895 milionů korun. Vyrobeno bylo jen 39 kusů. I tento vůz si své prvenství držel čtyři roky. Sesadil ho právě Ferrari 250 GTO.
Získejte nejlevnější povinné ručení již od 1 009 Kč
Tip! Ať už máte doma nejdražší auto na světě nebo Octávku, nevyhnete se povinnému ručení, pokud nemá zůstat stát v garáži. Nejlepší povinné ručení získáte porovnáním aktuálních nabídek trhu, vyzkoušejte to zdarma zde:
4.) Ferrari 335 Sport
Na čtvrtém místě nejdražších vozů světa najdeme další Ferrari. V tomto případě jdeme ještě více do historie. V roce 1957 vznikl automobil Ferrari 335 Sport. Tyto automobily pamatují Le Mans, 12 hodin Sebringu, nebo Mille Miglia. Prodejní cena tohoto kousku byla 824 milionů korun.
5.) Mercedes-Benz W196R
Páté místo konečně ukořistil už jiný automobil než Ferrari. Mercedes-Benz W196R je monopost z roku 1954, který vyhrál velkou cenu Německa, Evropy, Švýcarska, tedy tehdejší F1. V soukromém vlastnictví je jediný kus, šasi 00006/54. Ostatní jsou v majetku automobilky.
6.) Ferrari 290 MM
Šestku opět obsadilo Ferrari. Ferrari 290 MM z roku 1956 se prodalo za 647 milionů korun. Takto vydržený kousek v roce 1956 obsadil čtvrté místo na tisícimílovém závodě Mille Miglia. Celý 12 hodinový závod si tehdy v dešti odřídil Juan Manuel Fangio.
7.) Ferrari 275 GTB/4 „NART“ Spider
Sedmé místo je opět nepřekvapivě Ferrari. Ferrari 275 GTB/4 „NART“ Spider z roku 1967 se prodalo za 635 milionů korun. Některé modely se prodávají “jen” za cca 300 milionů korun. Vyšší cenu má jen pár typů tohoto auta, která mají otevřenou střechu. Auto v edici NART jsou navíc tvořené na objednávku Luigiho Chinettiho a NART znamená North American Racing Team.
8.) Ferrari 275 GTB/C Speciale
Osmé místo je pro změnu Ferrari. Výjimečně nejde o model v červených barvách, ale šedé Ferrari 275 GTB/C Speciale z roku 1964. Jeho cena je podle posledního prodeje 609 milionů korun. Tohoto typu vznikly pouze tři kusy. Nejde však o závodní auto, ale jen o speciál, proto je levnější než 275 GTB/4. GTB/C Speciale sloužil k homologaci svého závodního modelu.
9.) Aston Martin DBR1
Na devítce je konečně změna. Aston Martin DBR1 z roku 1959 stál 520 milionů korun. Soutěžil v seriálu sportovních vozů a v roce 1959 vyhrál Stirling Moss vytrvalostní klání 1000 kilometrů na Nürburgringu.
10.) Ferrari 290 MM
Změna to však není na dlouho. Desítka patří opět Ferrari. Ferrari 290 MM z roku 1956 se prodalo za 508 milionů korun. Opět šlo o závodní model, který se zúčastnil slavného závodu Mille Miglia.
15 x nejdražší auto na světě - srovnání
Žebříček nejdražších aut světa, které kdy byly prodány v aukcích je tedy následující:
Pořadí | Automobil | Prodejní cena v aukci | Rok výroby |
---|---|---|---|
1. | Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe | $142,000,000 | 1955 |
2. | Ferrari 250 GTO | $48,405,000 | 1962 |
3. | Ferrari 250 GTO Berlinetta | $38,115,000 | 1962 |
4. | Ferrari 335 Sport Scaglietti | $35,711,359 | 1957 |
5. | Mercedes-Benz W196 | $29,600,000 | 1954 |
6. | Ferrari 290 MM | $28,050,000 | 1956 |
7. | Ferrari 275 GTB/4S NART Spider | $27,500,000 | 1967 |
8. | Ferrari 275 GTB/C Speciale | $26,400,000 | 1964 |
9. | Aston Martin DBR1 | $22,550,000 | 1956 |
10. | Ferrari 290MM | $22,005,000 | 1956 |
11. | Duesenberg SSJ | $22,000,000 | 1935 |
12. | Jaguar D-Type | $21,780,000 | 1955 |
13. | Aston Martin DP215 | $21,455,000 | 1963 |
14. | McLaren F1 | $20,465,000 | 1995 |
15. | McLaren F1 ‘LM-Specification’ | $19,805,000 | 1994 |
Vyrazte na cesty bez starostí s havarijním pojištěním
Věděli jste, že... povinné ručení kryje škody, které způsobíte na jiných vozech a majetku? Havarijní pojištění se na druhou stranu postará o škody na vašem autě zapříčeněné například vandalismem (objetí auta klíčem), živelnými pohromamy (krupobití) a krádeží vozu (pokud se auto nenajde, pojišťovna poskytne finance na pořízení nového).
Jiné žebříčky nejdražších aut
1.) Gordon Murray Automotive (GMA) T.50s Niki Lauda
Na první místo se můžeme podívat i z jiného úhlu pohledu. Nejdražší auto, které si můžete právě teď koupit, je Gordon Murray Automotive (GMA) T.50s Niki Lauda. Tento model přivedl na svět Gordon Murray. Na svět přivedl také McLaren F1. Má 654 koní a z nuly na šedesát kilometrů v hodině se údajně dostane 2,7 sekundy. Vůz bude vyrobený jen v počtu 100 kusů, každý za cenu 3 miliony dolarů. A je o ně opravdu zájem. V předprodeji byla tato várka vyprodána do 48 hodin.
2.) Mercedes W154
Naopak nejdražší auto v ČR je historický kousek, který na silnicích nejezdí. Mercedes W154 je poslední kus svého druhu. K vidění je v Národním technickém muzeu v Praze ještě v původním stavu. Jeho cena se odhaduje na miliardy korun.
3.) LaFerrari
Nejdražší auto v ČR, které má svého českého soukromého majitele, je sportovní LaFerrari. Cena se odhaduje na 60 milionů korun.
4.) Bugatti Veyron
K nejdražším autům v ČR patří Bugatti Veyron, které bylo vyrobené přímo na míru. V roce 2007 bylo vyrobeno na zakázku pro neznámého majitele. Jeho cena byla nejspíš okolo 36 milionů korun. Stejně jako cena, tak i jméno kupujícího se tají.
Vybrali jste si své nejdražší auto na světě? Nebo tato auta zůstanou jen sny a vy se poohlížíte po rodinném autě? Nebo si na ježdění si vyberete z aut do 100 000 korun? Výběr vám usnadní i náš zbrusu nový online autobazar, kde najdete na 30 000 vozů.